~~@My LiTtLe WoRLd@~~

Thursday, March 26, 2009

Jom pekena nasi tomato!~

Ahad baru ni, pepagi lagi dah buat sarapan lepas tu sempat plak masak nasi tomato, then kitaorg pergi tesco.. lepas balik dari tesco tu, barula mama masak ayam masak merah & acar timun carrot... yg nasi tu, mama guna perencah imam.. yg ayam masak merah plak guna rempah brahim's.. semuanya dari Malaysia.. sebab tula sekejap je dah siap, hehe.. acar timun mama masak guna resepi dari myresepi.com..


lepas masak je terus makan masa panas2 lg, berselera betul kami, hehe.. selalunya kami makan nasi sekali je sehari, tp hari tu petangnya kami makan nasi tomato lagi, hehe.. memang best!!

9 comments:

Khas Lysha said...

sedapnyer nasik tomato.. nak sket..

unique1012 said...

Khas Lysha,
hehe.. :)

ida_F said...

rajinnya masak, mesti dah jadi pengunjung setia myresipi.com..

mamaadam said...

wah sedapnyer terus kecur tgk.. esok kena masak nasi tomato lah

gee ryder said...

aduh laparnye rasa...

sdp yer rempah brahim tu ..xpnh cuba la

sWeEtdARLinG said...

ermmm teringin plak nak buat nasi tomato kat umah...

unique1012 said...

ida,
a'ah pengunjung setia myresepi.com, senang kan, semua resepi ada, cuma tak pernah hantar report je, hehehe

mamaadam,
buat jgn tak buat, kat malaysia mcm2 jenis rempah ada, pilih je, hehe..

kak gee,
saya pun baru ni cuba.. sedap & senang, campur daging dgn sayur je, tp saya letak gakla bawang kisar waktu menumis..

sweetdarling,
haa.. dah teringin tu kenala buat, hehe.. nanti kang kempunan ;)

ida_F said...

hantar la repot.. mesti bangga penghantar resepi tu.. saya pun selalu cuba resepi kat situ.. sebab praktikal dan senang nak ikut. yang paling tak sabar nak buat... hantr repot la.. hehe. tapi tak pernah hantar resepi pun.

unique1012 said...

ida,
hantar report??? insyaAllah, tengokla kalau rajin :)