~~@My LiTtLe WoRLd@~~

Sunday, May 16, 2010

Selamat Hari Guru!~

Selamat hari guru kepada semua pendidik2(lecturer, ustaz & ustazah, cikgu), sama ada kawan2 yg bergelar guru, lecturer2, cikgu2, ustaz2 & ustazah2 yang pernah mengajar mama dahulu, terima kasih yg tak terhingga, termasukla juga babah sebagai lecturer.. semoga mendapat keberkatan hendaknya diatas ilmu yang telah diberi.. tahun ni pun mama dah bergelar guru sejak mengajar di Sekolah Komuniti Melayu Manchester di sini, hehe.. jgn tak percaya, barula mama tau mcm mana perasaan & tanggungjawab sbg seorg guru tu :)

So semalam, pihak sekolah ada buat majlis sempena hari guru.. majlis bermula jam 11 pagi, dihadiri juga oleh ibu bapa.. Cikgu Haslin sebagai pengacara majlis.. dimulai dgn ucapan guru besar, Tuan Haji Farid & disusuli persembahan pelajar.. tahap 3 & 4 ada 2 persembahan, bersajak & berlakon serta menyanyi didalam bahasa melayu..




manakala tahap 1 pula menyanyi nasyid Raihan Cahaya Selawat.. cikgu2 lain termasukla mama, kena arrange pelajar2 yg nak bersedia utk buat persembahan, tau jela.. diorg ni tak reti nak duk diam, heehehehe.. setelah itu acara penyampaian hadiah pula utk guru2 & bergambar beramai2 antara pelajar & guru..


Majlis diakhiri dgn makan2 di kantin Abraham Moss.. setiap pelajar, guru & ajk pentadbiran sekolah dijamu nasi tomato, air bandung cincau serta kuih muih & kek yang disumbang oleh ibu bapa.. alhamdulillah memang meriah!!..




dpt gakla mama hadiah, hadiah dari pihak sekolah, hadiah tukar2 sesama guru & juga hadiah dari murid (Marini & Muaz).. wah penat jugala mama semalam, hehhe.. terima kasih kepada semua pihak yang meraikan hari guru!! :)

9 comments:

gee ryder said...

aik nabilah dh jd cikgu ye kt sana?
syok jugak tu..smbil2 leh tmbh duit poket drp duk saje kan

slmt hari guru! hehe

unique1012 said...

kak gee,
thanks kak!!
alhamdulillah bolehla isi masa yg ada sambil2 berkhidmat utk community kt sini..

missFridaNorm said...

owwhh...dah berapa lama jadi cikgu kat sana, nabilah? seronoknya...
selamat hari guru!

tulip said...

baru teringat mak ko ada cakap ko ada mengajar budak2 kat sana. slamat hr guru la eh..

unique1012 said...

missFridaNorm,
thanks normi!
mengajar sejak last Oct09.. dptla bantu serba sedikit budak2 kat sini :)

tulip,
thanksla zeaty,
oo yeke, mak aku ada bagi tau, hehe.. a'ah summer ni abisla utk sessi 2009/2010..

Mas said...

Kak, jd cikgu ke?ajar subjek malay ke?

Mas said...

Kak, jd cikgu ke?ajar subjek malay ke?

ninie's corner said...

Nabila dah jd cikgu..... takde pun n3 pasal tu..... ke Ninie yg terlepas baca.....

tahniah! Selamat Hari Guru!

unique1012 said...

Mas,
a'ah utk sessi 09/10.. ajar agama islam :)

ninie's corner,
kak ninie, ni first entry pasal jadi cikgu, so takdela akak terlepas baca! hehe..

thanks kak! :)